Ako si vyplniť profil na sociálnej sieti

By | 5. mája 2014

Rozhodol som sa spísať zopár zásad vyplňovania profilu na sociálnych sietiach. Možno si poviete, že ide o úplne banálnu záležitosť a nikomu to nemôže robiť problém.

Dnes som si na profesnej sociálnej sieti Linkedin všimol, koľko ľudí nemá profilovú fotku. Na facebooku ľudia, ktorí ma žiadajú o priateľstvo často krát nemajú ani reálnu fotku či dokonca používajú nejaký zvláštny “nick”.

Občas ma to vytáča a to hlavne, ak takáto osoba ma v profile uvedené, že sa venuje networkingu alebo biznisu či finančnému poradenstvu. Evidentne je ale možné všetko!

Skúsme sa teda pozrieť, ako si vyplniť profil na sociálnej sieti.

1. Používajte reálne meno

Chápem, že ak ste mali 14 rokov, tak ste si na pokeci vytvorili nick: petko14 ale s niečim takýmto dnes jednoducho nepochodíte. Používajte pri vyplňovaní profilu svoje reálne meno a priezvisko. Minimálne to znie reálne a seriózne. Na druhej strane vás ľudia skôr nájdu na základe reálneho mena ako prezývky.

2. Používajte reálnu profilovú fotku

Prosím nepoužívajte ako avatar “vtipný” obrázok zvieratka alebo “cool” fotku vašej obľúbenej porno-herečky. Možno to kedysi fičalo no dnes ste s takouto profilovou fotkou úplne mimo. Bolo by skvelé, ak by som vás dokázal spoznať už na základe vašej fotografie na každej sociálnej siete na svete! Používajte teda jednu a tú istú reálnu fotku na každej sieti.

Žiadna profilová fotka taktiež nie je žiadna výhra. Bez fotky ste totiž úplne priehľadný!

3. Dajte nám vedieť, čomu sa venujete

Základné veci, ktoré chcem vedieť sú: Ako sa voláš, ako vyzeráš a čomu sa venuješ.  A zaujíma to úplne všetkých. Chcem vedieť, či ste copywriter, študent alebo oboje. Možno vás oslovím s ponukou na spoluprácu. Ak ale neuvediete vo svojom profile, čomu sa venujete, šanca že vás ja alebo niekto iný osloví alebo ponúkne spoluprácu je nulová!

4. linkujte na svoj blog alebo eshop

Jedna z najdôležitejších informácií vo vašom profile je link alebo odkaz na váš blog, firemný web alebo eshop, kde sa o vás dozviem ďalšie dôležité informácie, zoznámim sa s vašim portfóliom služieb alebo si budem od vás môcť kúpiť váš produkt.

5. Uveďte na seba kontakt

Chápem, že sociálne siete tu sú na to, aby sme medzi sebou komunikovali a boli v spojení. Nie je ale na škodu uviesť alternatívny zdroj ako email alebo telefónne číslo po prípade odkaz na inú sociálnu sieť alebo váš osobný blog.

6. Poznajte sociálnu sieť

To že ste na facebooku, linkedine, google+, twitteri, pentereste a instagrame neznamená, že všade budete hádzať rovnaký obsah. Poznajte sociálnu sieť a prispôsobujte jej obsah ale aj formu, ktorou sa chcete prezentovať.

7. Nemusíte byť všade

Sociálnych sieti je dnes veľa no nemá zmysel byť všade. Vyberte si siete, ktoré vás bavia a na ktorých dokážete byť aktívny. Na ďalšie sa vykašlite. Nemá zmysel mať niekde profil bez vyplnených údajov, bez profilovej fotky. A ako čerešnička na torte je fakt, že váš posledný príspevok je 2 roky starý. Znamená to, že ste mŕtvy?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *