Prečo email marketing nemá budúcnosť

By | 2. októbra 2014

Verím, že email marketing dnes dokáže prinášať ovocie v podobe návštevníkov, platiacich návštevníkov, zákazníkov a podobne. Pre mňa osobne je to ale ta najotravnejšia forma reklamy aká na internete existuje. A nehovorím o SPAMe ale o elektronickej pošte, ktorú som cielene schválil a súhlasil s jej zasielaním.

Zvyčajne som tak spravil z dôvodu, že som chcel získať nejaký “ebook” v 99% ide o 20 stranový PDF dokument, ktorého obsah nestojí ani za dočítanie do konca. Rovnako ako aj obsah nasledujúcich newsletterov.

Sám som sa dopracoval do štádia, keď niet dňa, aby mi niekto v dobrom úmysle neposlal nejaký ten newsletter so “zaujímavým a hodnotným” obsahom. A skutočne verím, že tento obsah môže niekoho zaujímať. Verím že niekto ho číta, kliká na odkazy a dokonca aj prináša autorom reálne peniaze.

Kladiem si ale otázku, ako dlho to potrvá. Osobne si myslím, že email marketing ma asi takú istú budúcnosť, ako letáková pošta. Tá zvyčajne končí v koši. Rovnako ako všetky newslettre v mojej emailovej schránke.

Samozrejme email marketing alebo newsletter ako taký za to nemôže. Ide o obsah! Sľúbil som sám sebe, že niečo spravím pre svoje duševné zdravie a odhlásim sa z každého odberu na aký som sa kedy prihlásil. A kašľať aj na tie PDFká!

Je to ale môj názor a ja o osude email marketingu jednoducho nerozhodujem. Rozhodnú o tom ale odberatelia newsletterov. Stále viac a viac firiem začína ponúkať svojim klientom, zákazníkom, čitateľom a návštevníkom svoje informácie prostredníctvom newsletteru. Čím viac toho človek v schránke nájde, tým menej času bude mať na to, aby si to prečítal. Raz sa tento spôsob marketingu stane tak neefektívny, že sa buď začne pracovať na kvalite alebo sa bude venovať čas na niečo efektívnejšie a možno menej otravné.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *