Plán propagácie vášho mikropodnikania

By | 15. marca 2014

Keď som začína, a nemal žiaden plán na propagáciu môjho biznisu, mal som pocit, že robím úplne všetko. Zrejme som to aj vážne robil. Snažil som sa byť “všade” a zaoberal som sa asi každou možnou príležitosťou ako sa zviditeľniť alebo predať.

Bolo to drahé, vyčerpávajúce a hlavne neefektívne! Netvrdím, že to stálo veľa peňazí no stálo ma to čas. A čas sú peniaze! Ak toho robíte veľa, tak po čase vyhoríte a prestávate byť efektívny. Dlhodobé vyhliadky bez nejakého plán teda nie sú vôbec sľubné.

Sociálne siete a propagácia vášho mikropodnikania (denne)

Sociálne siete sú super no je ich veľa. Na druhej strane ak spomeniem pojem SOCIÁLNA SIEŤ, tak mnoho ľudí napadne Facebook a tam aj skončia. Je toho ale podstatne viac.

  • Facebook, Twitter, Google+ (vyhovujú mi najviac)
  • Pinterest, Instagram (ak ste fotogra, grafik a podobne…)
  • YouTube, Vine, Vimeo ( ak ste coach, predávate infoprodukt, školíte, fitnes tréner…)

Fakt, že na Facebooku je najviac ľudí, ešte nemusí znamenať, že je to ta správna sociálna sieť pre vás. Je potrebné poznať svojich potenciálnych zákazníkov, svoj produkt a službu a potom sa vám bude vyberať sociálny kanál podstatne jednoduchšie.

Vyberte si jednu alebo 2 sociálne siete a snažte sa im skutočne venovať. Robte to najlepšie ako viete aspoň do doby, kedy túto vašu aktivitu nebudete môcť delegovať na niekoho iného.

Blogujte a propagujte tak vaše mikropodnikanie (týždenne)

Papier zvládne veľa ale internet ešte ďaleko viac. Pri propagácii svojich produktov a služieb sú niektorí ľudia ochotní pošpiniť aj svoju vlastnú povesť. Vy by ste sa tomu ale mali vyhnúť a ak sa rozhodnete pre blog, buďte úprimný a píšte pravdu.

Začnite s osobným blogom a neskôr si založte firemný blog. Záleží už len na vašich zákazníkoch a vzťahu aký s nimi máte. Podľa toho zvolíte komunikáciu na blogu. Blog, pokiaľ ho čitateľ bude brať ako seriózny kanál môže mať veľkú silu. Okrem povedomia a zvýšenej návštevnosti vám blog môže priniesť aj vyššie tržba.

Prostredníctvom blogu môžte prinášať vašim zákazníkom informácie o novinkách, vyhlasovať súťaže ale aj prinášať informácie zo zákulisia vášho biznisu.

Opäť to nepreháňajte! Nemusíte písať článok denne. Skôr než na kvantitu príspevkov pozerajte na kvalitu a pridanú hodnotu obsahu.

Nechajte si svoje služby a produkty zrecenzovať (mesačne)

Nemusíte to robiť často no raz za čas môžte zapožičať tovar iným blogerom na recenziu. Najlepšie je, ak produkt tématický súvisí s obsahom blogu. Ak predávate knihy, venujete knihu blogerke, ktorá recenzuje na svojom blogu knihy.

Takéto tematické blogy navštevujú hlavne ľudia, ktorý hľadajú konkrétny produkt alebo alebo sa zaujímajú o danú tému a teda ich môže zaujať aj recenzia na tú vašu knihu.

Takto spropagovať môžte ja svoj infoprodukt alebo službu, ktorú poskytujete.

Vo všetkých 3 prípadoch ide o veľmi málo nákladnú formu propagácie. Skôr to bude zaberať váš čas než peniaze pokiaľ si na začiatok tieto veci spravíte na kolene a budete sa im venovať len vy.

Vyhodnocujte vašu aktivitu a dodržiavajte plán (týždenne,mesačne, ročne, celkové vyhodnotenie úspešnosti)

Váš plán samozrejme môže vyzerať úplne inak. Jeho súčasťou môže byť zber kontaktov, email marketing, affiliate marketing atď. a môžte vynechať blog alebo úplne všetko. Každopádne ak si svoj plán zvolíte, mali by ste ho dodržiavať a následne vyhodnocovať.

Zabudol som ešte na jednú dôležitú vec. Súčasťou vášho plánu by mali byť jasne stanovené výsledky respektíve ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Ak totiž nepoznáte cieľ, tak budete blúdiť ako som blúdil ja na začiatku.

Zhrnutie

Stanovte si teda jasný cieľ (môže to byť zvýšenie predaja o 40%) vytvorte si plán, ktorý vás k cieľu dovedie. Dodržujte čo ste si stanovili a naplánovali a vyhodnocujte priebežné výsledky. A nezabudnite na deadline! Do kedy chcete vami stanovený cieľ dosiahnuť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *