Zopár hodnotných myšlienok z knihy Princíp 80/20

By | 24. septembra 2014

Svet biznisu sa už dlhé roky riadi pravidlom 80:20. Platí to predovšetkým o softvéri, pri ktorom až 80% jeho reálneho užívania využíva len 20% jeho schopností. To znamená, že väčšina z nás platí za niečo, čo vlastne nechceme alebo nepotrebujeme.

80% zisku vytvoreného v akomkoľvek odvetví tvorí 20% firiem. Ak medzi ne nepatríte, čo tí ostatní robia lepšie?

Tí, čo sa zaoberajú príčinami svojho úspechu, vedia, že princíp 80/20 platí. Osemdesiat percent ich rastu, ziskovosti a spokojnosti pochádza od 20% klientov. Ak v ničom inom, firmy by mali mať jasno aspoň v tom, kde majú najlepších 20%. Len tak získajú jasné predstavu o tom, aké sú vyhliadky budúceho rastu.

80% úžitku akéhokoľvek výrobku či služby je možné poskytovať pri 20% celkových nákladov. Mnoho zákazníkov by uprednostnilo celkom jednoduchý a pritom veľmi lacný produkt.

Veľká väčšina vašich obratov sa deje na 20% trhu, kde pôsobíte.

Mojím cieľom je jednoduchosť. Ľudia toho vlastnia veľmi málo a aj tie najzákladnejšie potreby sú  drahé, lebo takmer všetko, čo vyrábame, je oveľa zložitejšie, než je nevyhnutné. Naše šaty, potraviny, vybavenie  domácnosti – to všetko by mohlo byť oveľa jednoduchšie ako teraz a zároveň aj oveľa krajšie na pohľad.

Marketing a firma ako taká by sa mali zamerať na poskytovanie výnimočného produktu a služieb v 20% svojho produktového portfólia – táto časť tvorí 80% čistého zisku.

2 thoughts on “Zopár hodnotných myšlienok z knihy Princíp 80/20

  1. Drewno kominkowe Grodzisk Maz

    Write more, thats all I have to say. Literally wegrehh, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *