Sociálne siete vám nepomôžu

By | 30. marca 2015

Myslíte si, že budujete osobnú značku prostredníctvom Facebooku?

Často krát sa sa stretávam s tým, že z pôvodného zámeru vybudovať profesionálny FB profil predajcu či obchodníka skončí neúspechom a z osobnej značky sa jednoducho stane ľudský SPAM.

Nie len že je takýto profil neefektívny alebo pre osobnú značku nepoužiteľný no dokonca (a čo je ešte horšie) otravuje priateľov!

Často krát sa s takýmito prípadmi stretávam hlavne pri profiloch MLM predajcov.

Je to zrejme najpočetnejšia skupina ľudí, ktorím prehnaná motivácia predať všetko a každému úplne zatemnila úsudok a zabudli nie len na to, čo je profesionalita, biznis ale zabudli aj na slušné správanie a neberú ohľad ani na svojich priateľov a známych, ktorí musia trpieť ich príspevky.

PRÍSPEVKY

Já, já, já, jenom já
Já, já, já, jenom já
Já, já, já, jenom já
Já stačím si sám
Já se mám

Časť textu skupiny Olympic k pesničke Já

Takto občas vyznievajú príspevky mnohých predajcov.

Chápem, že ako predajca musíte veriť produktu, ktorý predávate. Chápem, že vaša loajalita voči spoločnosti je silná. Koho to ale zaujíma? Vy to viete, vaša spoločnosť je o tom presvedčená a tiež vaši kolegovia. Bude to znieť možno kruto, no nikoho viac táto skutočnosť nezaujíma.

Pripomínať túto nezaujímavú skutočnosť o produktoch, ktoré predávate pravidelne ľuďom, ktorých to nezaujíma je cestou do pekla! Ľudia vás začnú považovať za ľudský SPAM aj keď vám to nikto osobne nepovie. Jednoducho sa stanete otravným.

Váš osobný profil tu nie je na to, aby ste predávali produkty a robili PR firme, ktorá vás zamestnáva alebo s ktorou podnikáte. Zamyslite sa občas nad tým, prečo ľudia chodia na sociálne siete ako je facebook, twitter, instagram, google plus, vine či pinterest. Myslíte si, že tam chodia nakupovať? Čítať tlačové správy? PR články. Myslíte si, že ich zaujíma kvalita a “nízka” cena vašich produktov? Myslíte si, že ich zaujíma percentuálny výnos na životnej poistke, ktorú predávate? Alebo blahodárne účinky vášho liečivého nápoja z Aloe Vera?

Budem vás musieť sklamať! Verím ale, že ak sa zamyslíte, zistíte, kde mnoho predajcov robí chybu.

PROFILOVÁ FOTOGRAFIA

Najväčšou chybou, ktorú môžte spraviť pri profilovej fotografii je, že si namiesto nej nahráte produkt, ktorý predávate alebo dokonca logo spoločnosti, pre ktorú pracujete.

A je to vlastne tak jednoduché! Je to predsa váš osobný profil. A je jedno o akú sociálnu sieť ide. Je to predsa miesto pre vašu osobnú fotografiu! Ľudia, vaše publikum, vaši známi, priatelia a následovatelia predsa chcú komunikovať s vami, nie s nejakým produktom alebo firmou. Túto záležitosť jednoducho prenechajte marketingovému oddeleniu firmy alebo PR agentúre.

Vašou úlohou je budovať osobnú značku a jej súčasťou je aj vaša profilová fotografia.

Tejto téme som venoval samostatný článok – Vaša profilová fotografia ako logo vašej osobnej značky

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *