7 najlepších ciest, ako získať zákazníka

ako podnikať

Ako získať viac zákazníkov? Každé podnikanie je iné a každá firma potrebuje to svoje. Existuje ale sedem nástrojov, na ktoré by mal pamätať každý priaznivec štíhleho marketingu:

1. Networking
2. Doporučenia
3. “Ochutnávky” zdarma
4. Verejné vystúpenia, prezentácie a PR
5. Písanie článkov
6. Špičkové weby
7. Email

7 najlepších ciest, ako získať zákazníka:

1. Networking – Nikdy nekončiaci proces. Zbieranie kontaktov a nadväzovanie nových vzťahov. Žiaden obchodník ani firma zaoberajúca sa obchodom sa bez tohto nástroja nikam nepohne. A je úplne jedno či robíte biznis v online alebo offline svete.

2. Doporučenia – Milujem doporučenia. Veľmi rád odporúčam všetko, o čom som presvedčený že je prínosom pre mojich obchodných partnerov alebo mojich známych. Podstatne tak uľahčím predaj firme ale aj kúpu zákazníkovi. Ešte radšej som ale odporúčaný! Preto je ale potrebné na sebe neustále pracovať.

3. “Ochutnávky” zdarma – Drogoví díleri sú múdri podnikatelia. Vedia, že je ich produkt tak dobrý, že ho spokojne rozdajú zadarmo. Vedia, že si čoskoro prídeme po ďalší “matroš” – a tentokrát prinesieme aj peniaze 🙂

4. Verejné vystúpenia, prezentácie a PR – Byť v centre pozornosti je určite veľmi dôležité. Okrem toho že sa môžme predať, máme okamžitú odozvu a svojho partnera či zákazníka vidíme na vlastné oči. (Podstatne efektívnejšie ako telefón.) V online svete môžte robiť webináre alebo točiť audio či video podcasty

5. Písanie článkov – Pokiaľ máte čo povedať ale nechcete to povedať tak to aspoň napíšte. Nie je nič jednoduchšie ako založiť blog a začať publikovať články. Pokiaľ skutočne tvoríte zaujímavý obsah, tak vaše názory sa môžu šíriť prostredníctvom sociálnych sietí a vďaka tomu dokážete osloviť mnoho ľudí. Najlepšie na tom je, že tento nástroj je taktiež zdarma!

6. Špičkové weby – Neznamená to, že by váš web mal byť drahý! Základom úspechu je kvalitný obsah. Zákazníka nezaujíma ako dlho vaša firma pôsobí na trhu. Návštevník vášho webu by mal mať pocit osobného prístupu. Viac na túto tému sa dočítate na blogu rozhladna.sk v článku budovanie dôvery – najľahšia cesta k predajom

7. Emial – Pokiaľ viete ako správe písať emial, máte vyhraté. Je to veľmi rýchla, lacna a hlavne efektívna forma zdieľania informácií, propagácie a predaja. Dobre napísaný email je podstatne efektívnejší než mega reklamný billboard na najfrekventovanejšej diaľnici, akú poznáte. Email marketing je tak trocha veda, ale ak sa naučíte ako na to, tak máte vyhraté.

A ako to ide vám? Využívate všetkých 7 ciest k získaniu zákazníka? Alebo poznáte ešte lepšie cesty?