Ako by mal vyzerať kvalitný PR článok

Pri kvalitnom PR článku by sme si ešte pred jeho napísaním mali zodpovedať zopár dôležitých otázok:

  • Kto je moja cieľová skupina? Koho chcem PR článkom osloviť? Obsah PR článku totiž musím prispôsobiť cieľovej skupine
  • Kde bude PR článok uverejnený? Obsah PR článku je potrebné tematicky prispôsobiť aj blogu alebo webu, na ktorom bude publikovaný.

Ak budem mať v týchto otázkach jasno, môžme sa pustiť do samotného PR článku. Úprimne, ak nemáte skúsenosti s písaním reklamných alebo predajných textov, ktoré dokážu človeka zaujať, využite služby copywritera.

V PR článku by ste mali byť konkrétny a zamerať sa na určitú problematiku.

Príklad: Upratovací servis si objedná 3 PR články a v každom konkrétnom článku sa bude spomínať konkrétna služba. Je to lepšie, než by sa v 3 článkoch malo spomínať upratovanie všeobecne.

  • umývanie okien
  • čistenie kobercov
  • leštenie parkiet

V každom článku je dobré odkazovať aj na iný zdroj, než na ten platený. Do PR článku môžme uviesť napríklad 3 spätné odkazy, no jeden z nich bude smerovať na upratovací servis, konkrétne na podstránku, ktorá popisuje službu “umývanie okien” ďalšie 2 odkazy môžu smerovať na tematicky zhodný obsah ale na inú doménu. Google takýto PR článok nebude brať ako komerčný na rozdiel od PR článku, v ktorom 3 spätné odkazy smerujú na jednu doménu.

Pri PR článku okrem spätného odkazu zamerajte pozornosť aj na ďalšie dôležité, no často krát podceňované veci:

  • Obrázok
  • URL adresa
  • kľúčové slová
  • meta popis

Obrázok – Vôbec nie je na škodu vyplniť titulný obrázok alebo vložiť obrázok do článku. Nezabudnite ale vyplniť názov a popis obrázku. Názov ako aj popis obrázku by mal byť korektne vyplnený.

URL adresa – Ak sme sa rozhodli uverejniť PR článok o čistení okien na stránky onlinemagazin.sk, URL adresa by mohla vyzerať následovne: www.onlinemagazin.sk/umyvanie-okien a smerovať na podstránku webu, ktorý popisuje čistenie okien. Dohliadnite na to, aby admin webu, kde budete mať uverejnený váš článok zabezpečil krátky a čistý link. Vyhnite sa dlhým adresám s divnými znakmi ako napríklad: www.onlinemagazin.sk/dom%cnos%/um=vanie-okien/php.

Čo myslíte? ktorá adresa sa bude vyhľadávaču Google páčiť viac?

  • www.onlinemagazin.sk/umyvanie-okien
  • www.onlinemagazin.sk/kateg%ria/dom%cnos%/um=vanie-okien/php

Snažte si zistiť návštevnosť webu, kde chcete umiestniť váš PR článok. Nemá veľký význam umiestňovať PR článok niekam, kde nikto nechodí.

Snažte sa umiestniť odkaz na web, ktorý ma dobré hodnotenie. Môže ním byť napríklad PageRank no existujú aj ďalšie nástroje alebo ukazovatele, ktoré určujú kvalitu webu a teda z čím kvalitnejšieho webu na vás bude PR článok odkazovať, tým ma odkaz ako aj PR článok väčšiu hodnotu a teda aj prínos.

PR článok umiestnite na stránky, ktoré tematicky súvisia s vašou službou, eshopom alebo čímkoľvek, čo chcete propagovať. Ak prevádzkujte upratovací servis, tak sa snažte umiestniť článok na webe, ktorý sa venuje tejto problematike. Po prípade nájdite online magazín, ktorý obsahuje aspoň podobnú kategóriu alebo podkategóriu.

Call to action. Článok by mal vyzývať k akcii. Mal by informovať, vzbudiť záujem a zvedavosť. PR článok by mal zabezpečiť nie len spätný odkaz ale aj prekliky. Veľmi dobré skúsenosti mám s umiestnením súvisiaceho banneru alebo tlačidla, ktoré nabáda čitateľa k akcii, kúpe a podobne.

Pri PR článku by sme mali mať správne vyplnený meta popis ako aj kľúčové slová. Mnoho ľudí na tieto “maličkosti” zabúda. Ide im hlavne o spätné odkazy. Ak si ale za umiestnenie vášho PR článku platíte a čakáte, že splní svoj účel, tak by ste si na týchto veciach mali dať záležať. Po prípade administrátor webu, kde bude váš PR článok uverejnený.