Zopár hodnotných myšlienok z knihy Princíp 80/20

Svet biznisu sa už dlhé roky riadi pravidlom 80:20. Platí to predovšetkým o softvéri, pri ktorom až 80% jeho reálneho užívania využíva len 20% jeho schopností. To znamená, že väčšina z nás platí za niečo, čo vlastne nechceme alebo nepotrebujeme.

80% zisku vytvoreného v akomkoľvek odvetví tvorí 20% firiem. Ak medzi ne nepatríte, čo tí ostatní robia lepšie?

Tí, čo sa zaoberajú príčinami svojho úspechu, vedia, že princíp 80/20 platí. Osemdesiat percent ich rastu, ziskovosti a spokojnosti pochádza od 20% klientov. Ak v ničom inom, firmy by mali mať jasno aspoň v tom, kde majú najlepších 20%. Len tak získajú jasné predstavu o tom, aké sú vyhliadky budúceho rastu.

80% úžitku akéhokoľvek výrobku či služby je možné poskytovať pri 20% celkových nákladov. Mnoho zákazníkov by uprednostnilo celkom jednoduchý a pritom veľmi lacný produkt.

Veľká väčšina vašich obratov sa deje na 20% trhu, kde pôsobíte.

Mojím cieľom je jednoduchosť. Ľudia toho vlastnia veľmi málo a aj tie najzákladnejšie potreby sú  drahé, lebo takmer všetko, čo vyrábame, je oveľa zložitejšie, než je nevyhnutné. Naše šaty, potraviny, vybavenie  domácnosti – to všetko by mohlo byť oveľa jednoduchšie ako teraz a zároveň aj oveľa krajšie na pohľad.

Marketing a firma ako taká by sa mali zamerať na poskytovanie výnimočného produktu a služieb v 20% svojho produktového portfólia – táto časť tvorí 80% čistého zisku.